VierWELCOME

Vi tror på, at fælles oplevelser skaber stærkere relationer.

VORES REJSE

Welcome blev grundlagt i 1998, og er et af Danmarks førende event- og mødedesign bureauer og består i dag af 12 passionerede specialister, som hver dag designer og producerer corporate møder og events over det meste af verdenen. Som full-service bureau varetager vi alle fire hjørnesten af enhver begivenhed; mødedesign, kreativitet, logistik og produktion, og vi har siden år 1998 løst opgaver for danske og internationale brands.

Sammen med vores fantastiske kunder får vi mulighed for at arbejde på interessante og udfordrende projekter, der presser os til at vokse som mennesker og fagfolk. I 2023 blev Welcome den første danske partner i Liwlig Group, Nordens største eventbureau – et bevis på vores engagement i at være pionerer og førende i branchen.

I Liwlig handler alt, hvad vi gør, om mennesker - modige, innovative, pålidelige og retfærdige mennesker. Vi elsker, hvad vi laver. Vi tror og ved, at vores erfarne og passionerede medarbejdere er vores virksomheds vigtigste aktiv.

1998 2003 2012 2019 2020 2021 2022 2023 One of the Norway’s oldest and most prestigious event companies joins the group through majority stake acquisition. Gyro AS. Expansion in Sweden continues as the Gothenburg based company joins the group. Nine Yards. Welcome. Expansion into Denmark is completed as Welcome becomes a part of Liwlig. MB Funds invests in Tapaus that acquires Roof Productions in connection to the MB transaction MB Funds. TAPAUS is founded. Welcome is founded Hello Norway! Liwlig expands to the land of fjords. 6. Sans. The new brand is born. Liwlig. Expansion into the Swedish market as EVENTYR is welcomed to the group. MB Funds . NINE YARDS is founded
LIWLIG KEY FIGURES We are professionals 320 86 Our cNPS score is voted by our clients 110M€ We expect a turnover of for 2023 2753 We’ve offset tons of CO2 emissions 1000 We organized events in 2022
undefined

Vores værdier

I Welcome er vores formål at bringe mennesker sammen. Vi puster nyt liv i relationer, brands og kulturer gennem begivenheder, der inspirerer, opbygger tillid og forandrer mennesker. We turn moments into momentum.

We above me

Vi er det stærkeste ord, vi kender. Vi er retfærdighed for alle, både kunder og leverandører. Vi er en energi, der deler ansvaret og glæden. Vi er vores forpligtelse til, at vi alle lykkes sammen.

Braver than yesterday

Vi har altid modet til at innovere eller prøve noget nyt. Men vi står ved vores beslutninger og er altid ærlige og direkte i vores kommunikation. Hvis vi er tro mod os selv, er vi tro mod alle.

Passionate beyond reason

Vores drivkraft, er vores passion for det, vi laver. Det får os til at fokusere på hver eneste lille detalje. Den samme passion, gør at vi elsker vores kunder. Vi er villige til at gå det ekstra skridt, fordi det ikke bare er "et job" – vi kan simpelthen ikke lade være.

Always there

Tillid til vores pålidelighed er vores fundament, bygget på tusindvis af små handlinger hver eneste dag. Der er en simpel regel: gør, hvad du siger, du vil gøre. Og uanset hvad der sker, er der aldrig nogen, der er alene.

We are trailblazers in sustainability

undefined

Skabe momentum for klimahandling i eventbranchen

At bære ansvaret er kun begyndelsen. Vi har forpligtet os til at være den mest ansvarlige og bæredygtige eventvirksomhed i Norden. Baseret på FN's globale principper og med en klar strategi fremad, er bæredygtighed integreret i alle dele af organisationen og i alt, hvad vi foretager os. Vores ambition er at føre branchen fremad. Dette opnår vi ved konstant at uddanne, guide og udfordre vores medarbejdere, kunder og partnere mod en mere bæredygtig udvikling.

Gennem viden kan vi ændre.

Vi kan påvirke på mange niveauer. Hvordan vi vælger at producere, transportere og forbruge; internt og i vores kunders projekter er, hvor vi kan gøre den største forskel for klimaet og vores miljø. Vi arbejder proaktivt på at reducere den negative miljømæssige og klimapåvirkning fra vores egne aktiviteter, og vi stræber efter en cirkulær tænkning og effektiv forvaltning af energi og andre ressourcer. Til dette fastsætter vi målbare mål, der løbende evalueres og revideres.

Vores rejse mod mere klimavenlige events

Miljø- og klimapåvirkningen vejes altid op mod det langsigtede bæredygtige resultat, når vi foreslår midler til kommunikation, målgrupper, sted, transport og produktion. Gennem god planlægning og klare tjeklister kan transporten reduceres, og cirkulære produktioner kan prioriteres for at spare ressourcer og mindske projektets miljøpåvirkning.

Klimakalkulator for events

Vores CO2-kalkulator er designet til at hjælpe eventarrangører med at identificere klimapåvirkningerne af deres arrangementer og træffe de rette valg. De beregnede værdier fungerer som retningslinjer og skaber opmærksomhed omkring klimapåvirkningerne af eventproduktionen. Klimapåvirkningerne kan påvirkes gennem valg: at minimere rejser, afstande, materialer og energiforbrug. En god atmosfære og folk, der samles, forårsager slet ingen emissioner. Vi tilbyder klimakompensation til alle vores kunder.

Choose country

Who is coming and from where?

Estimate how many people are coming, from where and by what means. Performers must also be taken into account. Enter quantity or percentage.



%
Number of participants
Each with a roundtrip of x kilometres on average resulting in the following emissions
of whom arrive by emission-free means
of whom arrive by public transport in central service zone
of whom arrive from another municipality by bus
of whom arrive from another municipality by train
of whom arrive from another municipality by car
of whom arrive with cruise ship
of whom fly in from a distance shorter than 463 km
of whom fly in from a distance between 463–3,700 km
of whom fly in from a distance exceeding 3,700 km
of whom fly in Business Class from a distance greater than 3700 km
Total CO₂e kg

Enter size of space
and period of use hours
Total CO₂e kg

Impact from USA & European countries that have provided the data
Approximately participants stay overnight in hotels or other paid accommodations
For nights
Total CO₂e kg

Enter how many meals participants will be having at the event:

meals per person
%
of which % are fully vegan
of which % are vegetarian including dairy products
of which % include fish, chicken or pork
of which % include beef
of which % include lamb
of whom % include venison / game
of whom % include reindeer
Total CO₂e kg
Event participants consume:
snacks including meat
vegetarian snacks (no meat products)
cups of coffee per person
cups of tea per person
0.33 l of beer per person
12 cl glasses of wine per person
drinks per person. Gin used as the basis for the calculation.
Total CO₂e kg

The event generates the following waste fractions:

kg of organic waste
kg of energy waste
kg of cardboard and paperboard
kg of paper
kg of glass
kg of metal
kg of mixed waste for combustion
kg of plastic
kg construction waste
Total CO₂e kg

Environmental impact of an encounter

Comparison: The carbon footprint of an average Finn is 10 300 kg CO₂e per year.

Results
Total CO₂e kg
Total CO₂e t
CO₂e per participant
Price of compensation €

The calculator gives an estimate of five time carbon offset, based on the operation of Tricorona foundation.

Arrival

Use of space and accommodation

Catering

  • % are fully vegan
    - Emission factor: 800 CO2ekv (g/portion)
    - Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Saarinen ym. 2011
  • % are vegetarian including dairy products
    - Emission factor: 1005 CO2ekv (g/portion)
    - Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Saarinen ym. 2011
  • % include fish, chicken or pork
    - Emission factor: 1741 CO2ekv (g/portion)
    - Average of fish, chicken and pork meals
    - Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Saarinen ym. 2011
  • % include beef
    - Emission factor: 3467 CO2ekv (g/portion)
    - Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Saarinen ym. 2011
  • % include lamb
    - Emission factor: 7840 CO2ekv (g/portion)
    - Source: Open CO2: EWG (Environmental Working Group), Meat Eater’s Guide to Climate Change + Healt
  • % include venison / game
    - Emission factor: 22,2 CO2ekv (g/portion)
    - Source: Luke: Hartikainen ja Pulkkinen 2016: Summary of the chosen methodologies and practices to produce GHGE-estimates for an average European diet
  • % include reindeer
    - Emission factor: 14 CO2ekv (g/portion)
    - Source: Hietala, Kurppa ja Silvenius: Environmental impacts of reindeer meat - LCA analysis of Finnish production. 2015. Available: https://www.researchgate.net/publication/295800811_Environmental_impacts_of_reindeer_meat_-_LCA_analysis_of_Finnish_production

Event participants consume:

  • snacks including meat
    - Emission factor: 217 CO2ekv (g/portion). Ham roll used as a default.
    - Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Hartikainen & Pulkkinen 2017
  • vegetarian snacks (no meat products)
    - Emission factor: 146,4 CO2ekv (g/portion). An average of vegetable rolls and pastries used as a default.
    - Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Hartikainen & Pulkkinen 2017

Drink

  • cups of coffee per person
    - Emission factor: 600,00 CO2ekv (g/portion)
    - Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Hartikainen & Pulkkinen 2016
  • cups of tea per person
    - Emission factor: 300,00 CO2ekv (g/portion)
    - Source: University of Helsinki’s carbon footprint calculator for organisations: Hartikainen & Pulkkinen 2016
  • 0,33l of beer per person
    - Emission factor: 0,54 kg/l
    - Source: Open CO2: Panimoliitto 2018
  • 12cl glasses of wine
    - Emission factor: 1,28 kg/per 0,75l wine bottle
    - Source: Open CO2: Sestra
  • drinks. Gin used as the basis for the calculation.
    - Emission factor: 0,07 kg/40cl giniä
    - Source: Open CO2: Diageo / Tanqueray gin

Waste

  • kg of organic waste
    - Emission factor: 69,00 gCO2 eq/kg
    - Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication.
  • kg of energy waste
    - Emission factor: 410,00 gCO2 eq/kg
    - Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication.
  • kg of cardboard and paperboard
    - Emission factor: 60,00 gCO2 eq/kg
    - Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication.
  • kg of paper
    - Emission factor: 1050,00 gCO2 eq/kg
    - Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication.
  • kg of glass
    - Emission factor: 570,00 gCO2 eq/kg
    - Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication.
  • kg of metal
    - Emission factor: 130,00 gCO2 eq/kg
    - Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication.
  • kg of mixed waste for combustion
    - Emission factor: 410,00 gCO2 eq/kg
    – Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication.
  • kg of plastic
    – Emission factor: 70,00 gCO2 eq/kg
    – Source: WWF climate calculator: SUOMI/FINLAND: Henna Teerihalme. 2018. HSY. Personal communication.
  • kg construction waste
    – Emission factor: 100,00 gCO2 eq/kg
    – Source: HSY

REUSE RATE for udstillinger og messer

At deltage i messer er en betydelig investering for virksomheder. Efter intense dage på messeområdet, hvor energiniveauet kan være i bund, venter mange potentielle nye kunder. Efter velfortjent hvile er det tid til at evaluere messens resultater. Desværre har nedtagningen af messestanden et dårligt rygte for at bidrage til vores kast-og-smid-væk-kultur.

REUSE RATE

Sammen med vores CO2-kalkulator vejleder REUSE-raten vores aktiviteter og gør bæredygtighed til en del af vores måde at arbejde på sammen med vores kunder. Hos LIWLIG ved vi, hvilke råd vi skal give, når det kommer til at gøre en messestand mindre belastende for miljøet. Vi kender til internationalt godkendte og certificerede materialer og foretrækker brugen af digitale overflader.

Som eksempel kan vi, når vi planlægger en messestand, allerede tage højde for den næste messe - og den efterfølgende - og dermed optimere genanvendelsen af materialer. Det bedste resultat opnås, når bæredygtighed allerede adresseres i projektplanlægningen.

Ryd op, genbrug, genanvend & kompenser

Vi forpligter os til at efterlade tingene bedre end de var, før vi kom. Det indebærer at rydde op efter vores arrangementer, give overskydende mad til velgørenhed og måske donere ubrugte tuscher til den lokale børnehave. Som sidste mulighed, er kompensation, og i Norden er vores partner ATMOZ Consulting, hvor vores kompensation går til opførelsen af et solenergianlæg.

LIWLIG - THE NORDIC EVENTS AGENCY // FINLAND - SVERIGE - NORGE - DANMARK - GLOBAL // WE TURN MOMENTS INTO MOMENTUM

CONTACTS